Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2009

Η δυστυχία του να τρέχεις άδικα.

Αμάν κύριε Νομάρχη μας, τόσο τρέξιμο κάνατε, τόσα εγκαίνια - ακόμα και σε ασκαφτη γη εγκαίνια γινήκανε – , τόσα παπούτσια χαλάσατε. Και αυτή η βρωμοκάλπη, όχι μόνο δεν έφερε αποτέλεσμα, αλλά η Νέα Δημοκρατία βρέθηκε δεύτερη στον νομό Φλώρινας, έναν νομό που έχει πρασινίσει ελάχιστες φορές τα τελευταία 30 χρόνια και που η πλειοψηφία του είναι εκ γενετής μπλε!
Το καλύτερο είναι ότι όχι μόνο εγκαινιάστηκε οτιδήποτε πετά, περπατά και έρπει, αλλά ότι δεν αντιπολιτεύθηκε κανείς αυτήν την παράξενη πρακτική υποβοήθησης του κυβερνώντος κόμματος από έναν φιλοκυβερνητικό νομάρχη και όχι από τον φιλοκυβερνητικό βουλευτή όπως είναι το αναμενόμενο.
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, αλλάζω τον τίτλο: «Η δυστυχία του να τρέχεις μόνος σου και να βγαίνεις δεύτερος».



Όλα είναι ρόδινα τώρα!

Τι σου είναι τα μέσα ενημέρωσης ε; Ενώ πριν τις εκλογές νόμιζες ότι θα καταρρεύσει το σύμπαν, ότι θα πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας και ότι οι Τούρκοι θα πουλήσουν εμάς και τα παιδιά μας στα σκλαβοπάζαρα, ξαφνικά ακούγεται ότι το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης μετονομάστηκε σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα πέσει χρήμα με την σέσουλα, ότι οι Τούρκοι σταματήσανε τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου της Ελλάδας, η φύσις πρασίνισε ξανά φθινοπωριάτικα, ήρθαν οι μέλισσες, οι γερμανοί γινήκανε φίλοι μας. Απολαύστε το τώρα που μπορείτε. Σε τρεις μήνες, πάλι ο κώλος μας θα τσούζει…





Ένα κορυφαίο κείμενο που δημοσιεύθηκε στα ΝΕΑ, στην στήλη διαστάσεις του Μιχάλη Μήτσου.

«Θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε ιστορικό συμβιβασμό τριτοκοσμικού τύπου. Ύστερα από μια σύντομη περιπέτεια, ένα δημοφιλές αναψυκτικό γνωρίζει νέες δόξες σε νέους ρόλους.
H Κόκα-Κόλα γνώρισε μια δύσκολη χρονιά στην Ινδία. Οι αγρότες του κρατιδίου ’ντρα Πραντές διαδήλωναν κάθε τόσο εναντίον της επιχείρησης κατηγορώντας την ότι αντλεί υπερβολικά μεγάλες ποσότητες νερού για τα εμφιαλωτήριά της. Και μια επιτροπή που συγκρότησε η κυβέρνηση διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο αναψυκτικό, όπως και η Πέπσι-Κόλα, περιέχει απαράδεκτα υψηλές ποσότητες υπολειμμάτων από εντομοκτόνα. Οι εντάσεις ήταν συνεχείς. H συμβολική σύγκρουση Βορρά - Νότου είχε φτάσει στο απόγειό της.

Ώσπου, ως εκ θαύματος, τα πράγματα ηρέμησαν. Όχι μόνο συμφιλιώθηκαν οι Ινδοί με την Κόκα-Κόλα, αλλά ανέπτυξαν μαζί της μια νέα σχέση φιλίας και συνεργασίας. Ναι, οι πωλήσεις του αναψυκτικού αυξήθηκαν. Με τη διαφορά ότι οι αγρότες δεν το αγόραζαν για να το πιουν, ή για να το δώσουν στα παιδιά τους, αλλά για να ψεκάσουν τα χωράφια τους! Τον περασμένο μήνα, εκατοντάδες αγρότες του ’ντρα Πραντές και του Σατισγκάρ χρησιμοποίησαν αυτή τη μέθοδο για να προστατεύσουν τις καλλιέργειες βαμβακιού και πιπεριάς. Τους ερχόταν πιο φτηνά από τα προϊόντα που προτείνουν η Monsanto, η Shell και οι άλλες εταιρείες: ένα λίτρο συνηθισμένου εντομοκτόνου κοστίζει 10.000 ρουπίες (κάπου 170 ευρώ), ενώ ενάμισι λίτρο Κόκα-Κόλα που παρασκευάζεται στην Ινδία δεν στοιχίζει πάνω από 30 ρουπίες (πενήντα λεπτά). Και τα αποτελέσματα είναι θαυματουργά. «Διαπίστωσα ότι λίγο μετά τον ψεκασμό τα βλαβερά έντομα πεθαίνουν», λέει ένας αγρότης σε τοπική εφημερίδα.

Είναι αλήθεια πως η Κόκα-Κόλα έχει και άλλες χρησιμότητες. Καθαρίζει αποτελεσματικά την τουαλέτα, προστατεύει από τη σκουριά, ενώ ένα νέο (και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο) προϊόν της, που ονομάζεται New Coke, λέγεται ότι χρησιμοποιήθηκε στην Κίνα ως σπερμοτοξικό διάλυμα. Για να μην κατηγορηθούμε πάντως ότι κάνουμε διαφήμιση, πρέπει να πούμε ότι οι αγρότες της Ινδίας χρησιμοποιούν για τους ψεκασμούς τους και άλλα αναψυκτικά, όπως η Πέπσι-Κόλα ή η Thums Up. «Οι αγρότες χρησιμοποιούσαν πάντα σακχαρούχα διαλύματα για να παρακινούν τα κόκκινα μυρμήγκια να τρώνε τις κάμπιες», παρατηρεί ένας γνωστός Ινδός αγρονόμος, ο Ντεβιντέρ Σάρμα. «H Κόκα-Κόλα φαίνεται πως παίζει τον ίδιο ρόλο. Νομίζω λοιπόν πως βρήκε επιτέλους την αληθινή χρησιμότητά της».

H εταιρεία πάλι όμως δεν είναι ευχαριστημένη. Εκπρόσωπος της Κόκα-Κόλα στην Ατλάντα αποδοκίμασε δημοσίως τη χρήση του αναψυκτικού στα χωράφια, λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό στοιχείο που να δικαιολογεί την αποτελεσματικότητα αυτής της μεθόδου. Τα αναψυκτικά μας δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα με τα εντομοκτόνα, τόνισε, σε μια σπάνια επίδειξη βιομηχανικής αλληλεγγύης προς τις εταιρείες που παράγουν τα τελευταία. Αυτό όμως που έχει εν τέλει σημασία δεν είναι η κατανάλωση; Δεν αρκεί που οι Ινδοί αγοράζουν ξανά Κόκα-Κόλα, πρέπει υποχρεωτικά και να την πίνουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια: